DIY: (gekleurde) lipscrub

Beauty

In de zomer is het leuk om felle kleurtjes lipstick te dragen. Maar voordat je je lipstick opdoet, moet je er eerst voor zorgen dat je lippen goed verzorgd zijn. Je kan de velletjes op je lippen weghalen door te scrubben. Lipscrub kan je in de winkel kopen, maar het is veel goedkoper en leuker om het zelf te maken. Hoe je zelf een (gekleurde) lipscrub maakt, laat ik je in dit artikel weten.

lipscrubdiy

Wat heb je allemaal nodig?

  • 1/2 theelepel honing
  • 1 theelepel olijfolie
  • 2 theelepels rietsuiker
  • Potje met deksel (om de lipscrub in te bewaren)

Als je een gewone lipscrub te saai vindt, kun je ook een gekleurde variant maken. Dit doe je door een paar druppels kleurstof toe te voegen. Kleurstof is gewoon te koop in de supermarkt.

lipscrub7

Hoe maak je de lipscrub?

Stap 1: Meng de olijfolie, de honing en de rietsuiker door elkaar in een bakje. lipscrub4

Stap 2: Voeg een kleurstof toe. Ik ben gegaan voor de rode kleurstof, maar in principe kan je elke kleur gebruiken. Roer de kleurstof goed door het mengsel van de olijfolie, honing en rietsuiker.

lipscrub6

Stap 3: Giet de scrub in een potje.

IMG_1309

Stap 4: Breng de lipscrub aan op je lippen en scrub ze. Pas op dat je niet te hard scrubt, want dan kan je je lip kapot wrijven. Na het scrubben kan je de lipscrub er af halen met een vochtig doekje.

Het is geen probleem als er een beetje scrub in je mond komt, aangezien de scrub bestaat uit eetbare ingrediënten. Je kan de lipscrub niet te lang bewaren. Het beste is om de scrub afgesloten in de koelkast te zetten.

Het maken van de lipscrub kost weinig tijd en geld, dus waarom zou je het niet proberen? Persoonlijk vind ik de lipscrub heel fijn werken. Het zorgt ervoor dat mijn lippen verzorgd aanvoelen en er goed uitzien. De olijfolie werkt verzorgd en brengt vocht in mijn lippen, waardoor ze niet meer zo droog en ruw aanvoelen. De rietsuiker verwijdert alle dode huidcellen (velletjes) van mijn lippen. De honing bevat voedende bestandsdelen en zorgt ervoor dat de scrub lekker plakkerig is.

Mijn lippen na het scrubben met de zelfgemaakt lipscrub

Mijn lippen na het scrubben met de zelfgemaakt lipscrub

Gaan jullie de lipscrub ook maken?

 

 

 

Geef een reactie

