Mijn hand- en nagelverzorgingsroutine

Beauty

In de zomer vind ik het extra leuk om mijn nagels goed te verzorgen en te lakken. Het leek me leuk om met jullie te delen wat ik precies doe als ik mijn nagels ga lakken.

nagelverzorging1

Als eerst vijl ik mijn nagels met een glasvijl van de Action. Jullie hebben deze ook al voorbij kunnen zien komen in mijn Action shoplog. Ik knip mijn nagels meestal ook een beetje bij, maar dit doe ik liever niet te veel. Ik heb op het moment best lange nagels en dat wil ik graag zo houden! Knippen doe ik dus alleen als het echt nodig is. Soms vijl ik ook op mijn nagels, maar ook dit doe ik niet te vaak.

nagelverzorging2

Dan haal ik mijn oude nagellak eraf. Hiervoor gebruik ik meestal de nagellak remover van essence, die helpt je nagels te versterken en ruikt naar aardbei en passievrucht. Ik gebruik de remover met behulp van wattenschijfjes. Als ik haast heb, gebruik ik liever nagellak remover pads. Op het moment gebruik ik die van de Action, maar ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur voor dit soort dingen. Die van de Action ruiken trouwens wel heel lekker naar groene appel. Ook bevatten ze geen aceton.

nagelverzorging9nagelverzorging3

Hierna breng ik een nagelverharder aan, want ik heb van mezelf niet hele sterke nagels. Eerst gebruikte ik de nagelverharder van essence, maar ik vind die niet heel fijn werken. Ik heb nu een nagelverharder van Herôme van mijn moeder geleend en die vind ik wel heel fijn. Deze is al wel oud, maar werkt nog steeds super.

nagelverzorging7

Na de nagelverharder breng ik een basecoat aan. Soms gebruik ik de basecoat van Max&More (Action), maar nu heb ik die van het merk P2 gebruikt. P2 is een Duits cosmeticamerk. Ik vind de basecoat prima werken, want volgens mij blijft mijn nagellak langer zitten als ik de basecoat heb aangebracht.

nagelverzorging6

Eindelijk is het tijd voor een kleurtje! Dinsdag heb ik een nagellak van Catrice gekocht in kleur 12 Walk The Lime. De namen van de nagellakjes van Catrice zijn altijd heel leuk, want vaak zitten er woordspelingen in. Ik vind Walk The Lime een mooi zomers kleurtje, maar ik denk dat die leuker is op mijn teennagels. Na ongeveer drie lagen nagellak waren mijn nagels goed bedekt. Dit viel me wel een beetje tegen, want op de verpakking van het flesje staat dat de nagellak na twee lagen al goed zou moeten dekken. Ik vind nagellakjes van Catrice altijd fijn werken, want ze hebben een fijn kwastje en drogen snel op.

nagelverzorging4

Daarna is het tijd voor de topcoat. Ik heb de Pro Super Wear Ultra Shine Topcoat van Rimmel London gebruikt. Ik ben heel tevreden over deze topcoat, want mijn nagellak blijft nu veel langer zitten en ook glanzen mijn nagels wat meer.

nagelverzorging5

Tenslotte smeer ik mijn handen en nagels lekker in met een hand- en nagelcrème. Ik heb deze een keer gekocht bij Douglas en hij ruikt naar kokos en limoen. Mmm, heerlijk!

nagelverzorging8

En klaar is mijn routine! Ik ben hier best lang mee bezig geweest, maar ik neem hier meestal ook niet de tijd voor. De laatste tijd probeer ik wel om mijn handen en nagels steeds beter te verzorgen, want het werkt lekker ontspannend en je houdt er, als het goed is, mooie nagels en handen aan over.

nagelverzorging10

nagelverzorging11

Geef een reactie

