Essence Stay All Day 16h Concealer

Beauty

Al maanden was ik opzoek naar een concealer. Voor mij is het heel lastig om een goede concealer te vinden, want hij moet erg licht zijn, goed dekken en natuurlijk geen raar effect geven. Ook geef ik er liever niet al te veel geld aan uit. Dat zijn best wat eisen, maar na lang zoeken heb ik in Essen een concealer van Essence gevonden. Ben je benieuwd of de concealer ook echt aan al mijn eisen voldoet? Lees dan snel de review.

Volgens Essence blijft de concealer 16 uur zitten en laat hij met lichtreflecterende pigmenten donkere kringen en andere oneffenheden verdwijnen voor een natuurlijke look. Dit klinkt echt als een wonderproduct.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De verpakking van de concealer is simpel, maar ziet er toch leuk uit door de paarse details. De sponsvormige applicator vind ik handig werken. Je kunt de concealer snel en makkelijk aanbrengen.

Ik nam de kleur 10 Natural Beige mee, wat de lichtste kleur is. Voor mijn lichte huid is dit op het moment een perfect kleur, maar ik durf niet te zeggen dat deze kleur nog steeds geschikt is in de winter. Laten we hopen van wel.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wat is de textuur van de concealer fijn! Helemaal niet waterig of iets dergelijks, maar ook weer niet te dik. Precies goed dus. Je kunt de concealer makkelijk uitsmeren.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Donkere schaduwen en andere oneffenheden verdwijnen niet, maar worden wel een stuk minder zichtbaar. Als je rode plekjes echt goed bedekt wilt hebben raad ik aan om onder de concealer nog een groene concealer en/of een foundation te gebruiken. Zo krijg je net een wat egaler effect. De concealer blijft lang zitten, maar helaas niet de beloofde 16 uur. Mij maakt dit niet veel uit, want ik vind het geen probleem om af en toe mijn make-up even bij te werken.

Voor €2,59 is de Stay All Day 16h Concealer een prima concealer, want hij blijft lang zitten, dekt redelijk goed en werkt gewoon heel prettig. Op het moment is dit mijn favoriete concealer. Je kunt de concealer kopen bij onder andere Kruidvat en Trekpleister. Ik kocht hem in Duitsland bij de DM.

4 gedachtes over “Essence Stay All Day 16h Concealer

  1. dit klinkt wel heel erg fijn in gebruik…Tja en die 16 uur, ik moet er altijd even van achter mijn oor krabben als ik zulk soort dingen lees, meestal is het niet zo en dat is niet alleen bij Essence producten zo… 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

