Tips om tijd te besparen in de ochtend

Lifestyle

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wij meiden komen waarschijnlijk allemaal weleens tijd tekort ’s ochtends. Ik ben zelf nogal langzaam en moet daardoor vaak haasten, want ik wil natuurlijk niet te laat komen op school. De laatste tijd heb ik gelukkig wat handige tips ontdekt om tijd te besparen in de ochtend, waardoor ik rustig aan kan doen. Tenminste, als ik mijn bed uit kan komen. 😉

Douche ’s avonds

Douchen kost mij altijd best wat tijd, dus ik doe dit liever ’s avonds. Voor een leuke look kun je je haar voor het slapengaan in een vlecht of knot doen. Een keertje geen zin om te douchen? Gebruik dan droogshampoo! Hiermee verberg je je vette lokken.

Ga vroeg naar bed 

Als je eerder naar bed gaat, kun je er ’s ochtends gemakkelijker uitkomen. Bovendien voel je je dan de hele dag uitgeruster, waardoor je veel productiever bent.

Leg ’s avonds alvast je kleren & make-up klaar

Deze tip hebben jullie vast en zeker al vaker voorbij zien komen, maar het werkt echt! Door mijn kleren en make-up ’s avonds klaar te leggen bespaar ik zeker vijf minuten in de ochtend.

Pak ’s avonds alvast je tas in

Ik denk dat veel van jullie wel het gevoel van paniek kennen als je haast heb en iets niet kan vinden. Oh, dit overkomt mij zo vaak! Alhoewel je er geen zin in hebt, is het toch erg verstandig om je tas in te pakken voordat je naar bed gaat.

Gebruik een echte wekker

Als ik mijn telefoon als wekker gebruik, moet ik ’s ochtends altijd even checken of ik nog mails heb ontvangen, of ik nog nieuwe reacties op mijn blog heb gekregen en ik lees ook graag andere blogs in de ochtend. Dit kost mij zoveel tijd, wel meer een kwartier. Door mijn telefoon alvast in mijn tas te doen en een echte wekker te gebruiken bespaar ik heel wat minuten.

Hoe bespaar jij tijd in de ochtend?

2 gedachtes over “Tips om tijd te besparen in de ochtend

Geef een reactie

