DIY ♥ Marble nails

Beauty

0

Wellicht weten jullie al dat ik geen ster ben in nail art. Afgelopen zaterdag was ik toch weer zo eigenwijs om het weer eens een keertje te proberen en dus ging ik aan de slag met wat water, haarspray en nagellak. En het is me gewoon gelukt! Ik ben best wel blij met het resultaat, dus ik wil graag met jullie delen hoe ik dit heb gedaan en welke producten ik heb gebruikt. Het is zeker het proberen waard, want het echt niet moeilijk om te maken. Ik kan het, dus jullie ook!

Allereerst heb ik mijn nagels wit gelakt met een Long Lasting Nailpolish van de HEMA. Deze dekt perfect met twee laagjes. Vervolgens heb ik een bakje met lauwwarm water gepakt. Het is heel belangrijk dat dit water ook echt lauwwarm is, want anders kan het misgaan! Bij het water voegde ik telkens twee druppels grijze nagellak toe. Ik heb 280 London’s Weather Forecast van Catrice gebruikt. Je kan natuurlijk ook een ander kleurtje gebruiken! Rood staat denk ik ook prachtig. Op de grijze nagellak in het water spoot ik een beetje haarspray. Het maakt niet uit welke haarspray je gebruikt, als er maar alcohol in zit. Ik ging voor een verzorgende spray van Guhl met thermaal water en gember. Na het sprayen is het de bedoeling dat je je nagel door de nagellak heen haalt. Je hoeft je nagel maar een paar seconden in het water te houden, maar doe je nagels wel een voor een. Als je alle nagels hebt gedaan en je ze goed hebt laten drogen kan je er nog voor kiezen om een top coat te gebruiken. Dit is niet noodzakelijk, maar ik raad het wel aan. Met een top coat zien je nagels er net wat verzorgder uit en bovendien blijft je nagellak langer zitten. Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaalde top coat, dus ik gebruikte de goedkope gel-look top coat van Essence.

Misschien vinden jullie onderstaande tutorial van Mascha handig om te gebruiken. Ik heb hem zelf ook eventjes bekeken voor het uitvoeren van de nail art en hij heeft mij zeker geholpen.

Gaan jullie deze nail art ook proberen om na te maken? Laat het me weten!

3 gedachtes over “DIY ♥ Marble nails

Geef een reactie

