HEMA It’s my beautiful skin day ♥ Hydrating & Nourishing Night Cream

Beauty

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tot voor kort pakte ik ’s avonds altijd mijn Vichy Normaderm Night Detox erbij, maar de afgelopen twee weken heb ik een nachtcrème van de HEMA geprobeerd. De reden hiervoor is dat ik, door de medicijnen voor mijn huid, geen hele heftige crème (als bijvoorbeeld de Night Detox) op mijn huid mag aanbrengen. Afgelopen week kreeg ik van mijn moeder een simpele crème van de HEMA en deze gebruik ik nu al een tijdje. Vandaag review ik hem!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De crème zat verpakt in een doosje. Ik vind dit wel zo prettig, want je wilt natuurlijk geen product dat al gebruikt is! Het babyblauwe doosje ziet er leuk uit. Hieronder heb ik voor jullie de ingrediënten neergezet, maar deze kun je ook op de verpakking vinden.

Ingredients: Aqua, Cyclopentasiloxane, Glycerin, Dicaprylyl Carbonate, Coco-Caprylate / Caprate, C12-15 Alkyl Benzoate, Glyceryl Stearate Citrate, Tocopheryl Acetate, Panthenol, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Xylityglucoside, Parfum, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Dimethicone, Helianthus Annuus Seed Oil, Anhydroxylitol, Xylitol, Sodium Stearoyl Glutamate, Retinyl Palmitate, Carbomer, Cyclohexasiloxane, Tocopherol, Sodium Hyaluronate, Xanthan Gum, Sodium Hydroxide, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacentic Acid.

Het jammere aan de nachtcrème is dat er wel wat parfum inzit. Voor zover ik weet heb ik hier zelf geen last van, maar ik vind het wel handig om te weten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Een pot nachtcrème bevat 50 mililiter en kost €2,95. Dat is elk geval een betere prijs dan de Night Detox van Vichy, want hiervoor betaal je een prijs van rond de €17 en dan heb je ook nog eens 10 mililiter minder. HEMA zegt dat de crème geschikt is voor alle huidtypes en een hydraterend en voedend effect heeft op de huid.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

“HYDRATERENDE NACHTCRÈME alle huidtypes. Hydrateert en voedt je huid. Aquaxyl™ heeft een vochtvasthoudend en herstructurerend effect. Het zorgt ervoor dat de huid zacht en glad wordt. Vitamine A, Vitamine E en Panthenol helpen de huid te herstellen. ’s Avonds aanbrengen op de gereinigde huid van het gezicht en de hals. Dermatologisch getest. Slapend je huid verzorgen kan.”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De crème heeft een hele luchtige structuur, wat fijn aanvoelt op de huid. Hij trekt snel in en laat geen vettig laagje achter. Mijn huid voelt zachter na gebruik van het product. Ik zei eerder in dit artikel dat de parfum in de crème een tegenvaller is. Daar kom ik nu een beetje op terug, want hij ruikt wel heel lekker en dat is natuurlijk ook belangrijk.

Heel veer meer dan mijn huid verzachten doet de nachtcrème alleen niet. Perfect voor mij, want ik had een simpele crème nodig. Als je op zoek bent naar een product dat je huid zichtbaar verbeterd, raad ik je deze niet aan. Dan is de Vichy Normaderm Night Detox misschien meer iets voor jou!

HEMA It’s My Beautiful Skin Day Hydrating & Nourishing Night Cream is te koop bij de HEMA voor €2,95.

 

2 gedachtes over “HEMA It’s my beautiful skin day ♥ Hydrating & Nourishing Night Cream

Geef een reactie

