Films die ik de afgelopen tijd heb gezien

Lifestyle

Hoewel ik meer naar series kijk, heb ik de laatste tijd ook aardig wat films gezien. Zo keek ik Jurassic World, Divergent, Paper Towns en Pitch Perfect 2. Het leek mij leuk om in het artikel van vandaag jullie mijn mening over deze films te geven. Benieuwd? Lees dan snel verder!

Jurassic World

Alweer een poosje geleden ging ik, samen met mijn vader, naar de bioscoop om Jurassic World te zien. Een film over een themapark met dinosauriërs. Laboratoriummedewerkers in het park creëren een zeer agressieve dinosaurus. Het wezen ontsnapt uit haar verblijf en maakt het park onveilig. Persoonlijk vond ik het een hele vermakelijke film! Er zat actie in, maar af en toe ook wat romantiek. Een leuke afwisseling!

Divergent

Eindelijk heb ik Divergent gekeken! De film sprak mij, tot voor kort, niet zo aan, maar ik wat toch wel nieuwsgierig geworden door alle gekte eromheen. Het verhaal speelt zich af in het futuristische Chicago. Beatrice is een van de vele tieners die uit één van de vijf fracties moet kiezen waarin de stad verdeeld is: oprechtheid, onverschrokkenheid, eruditie, vriendschap en zelfverloochening. Uit een test moet blijken welke fractie het beste bij haar past. Beatrice past echter in geen een van de fracties. Ze is afwijkend. Ik vond het een goede film! De beelden zijn mooi en de verhaallijn is spannend. Af en toe deed het mij wel heel erg denken aan The Hunger Games, maar het is dan ook van dezelfde makers. Ik twijfel of ik het vervolg op Divergent, Insurgent, moet gaan kijken, want ik van vriendinnen hoorde dat deze wat minder is.

Paper Towns

In Paper Towns is de middelbare scholier Quentin verliefd op zijn mysterieuze buurmeisje Margo. Nadat hij op een avond met haar op pad is geweest, verdwijnt ze. Niemand weet waar ze is, maar ze heeft een spoor van aanwijzingen voor Quentin achtergelaten. Hij gaat naar haar op zoek en komt achter de betekenis van echte vriendschap en ware liefde. Dit is een film waar je niet al te veel bij na hoeft te denken. Heerlijk! Ik vond het leuk om Cara Delevingne te zien acteren, aangezien ik haar tot voorheen alleen maar als model kende. Ze deed het erg goed!

Pitch Perfect 2

Het is drie jaar geleden sinds de Bellas de nationale a-capella competitie won. Maar wanneer ze na een schandaal worden geschorst zijn de meiden bang dat de onderlinge harmonie verstoord is. Met nog één kans om hun eer te herstellen proberen de Bellas de World Championship of A Capella in Kopenhagen te winnen. Ze proberen de balans te vinden tussen hun muzikale ambities en de stress van het afstuderen. Ze ontdekken dat hun vriendschap de basis voor de onderlinge harmonie is en samen samen gaan ze de strijd aan om ’s werelds top pitches te worden. Lachen kan je zeker met Pitch Perfect 2! Vooral om Fat Amy lag ik af en toe in een deuk. Het eerste deel vond ik beter, maar de tweede mag er ook zijn.

Follow me on: Bloglovin’Instagram

4 gedachtes over “Films die ik de afgelopen tijd heb gezien

  1. Divergent is inderdaad erg leuk! Maar wat betreft Insurgent, hebben je vriendinnen gelijk. Ik heb de boeken gelezen en vond Insurgent erg tegenvallen, jammer! Paper Towns is ook super leuk, het boek daarvan is ook een aanrader 🙂 x

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

